Blog om målbar hr

Her vil du løbende finde artikler om de emner, vi i Master Danmark brænder for.

Omdrejningspunktet er målbar HR og det at arbejde med mennesker. Forskellige både interne og eksterne bloggere vil skrive om det, de brænder for.

 

  • Gå fra erkendelse til handling med EASI

    Vi møder Bjarne Brynk på en cafe i Odense en varm formiddag, han har lige være ude at styrketræne med et lederteam, han arbejder sammen med. Bjarne er ellers ikke ofte i Danmark, da han rejser rundt i hele verden og hjælper mennesker med at gå fra erkendelse til forandrende handling, der skaber værdi for andre. Hans arbejde er ofte med det Tyske Handelskammer og det handler om værdiskabende rådgivning i forhold til forandringsledelse, at ændre salgskultur og det han kalder ”Change Management in Augenhöhe”.
  • Er dine certifikater synlige?

    Der er stor værdi i at vise sine faglig egenskaber frem på sit CV og ikke mindst sin LinkedIn profil. Master certificerer flere hundred personer hvert år og vi sender selvfølgelig et fint certifikat når kurset er bestået.
  • På vej mod ledelse med EASI

    Lederskab var aftenens emne da knap 20 yngre, ambitiøse kvinder samlede sig til Djøfs talentnetværk og blev klogere på, hvad der kræves for at være en god leder. Udover inspirationen fra oplægsholdernes erfaringer og refleksioner over det at være leder, blev lederskab introduceret også fra et udviklingsperspektiv, med fokus på personlighed. Dette valgte vi fordi personlighedstræk naturligvis afspejles i ledelsesstilen. Til det formål benyttede vi typologien EASI, der igennem de fire typer af personlighed sætter ord på fire forskellige adfærds- og motivationsstile.
  • 13 måder at visualisere dit teams forskellige typer – og få et stærkere team

    Hvis vi har arbejdet med typologier på arbejdspladsen, kender vi hinandens typer. Men hvordan bliver vi mindet om at agere herefter?
  • Kend dine medarbejdere ligeså godt som du kender dine kunder

    Vi har for længe siden indset vigtigheden af at kende kunderne, deres behov og hvad der trigger dem til at købe. Det er naturligt at anvende analyser af kundesegmenter og forbrugeradfærd for derefter at forudsige sine indtjeningsmuligheder. 
    Kategori Udvikling

År