Hvorfor skal du vælge MPA?
Udvælg og fasthold de rette medarbejdere
Skab bedre resultater for din virksomhed ved at udvælge de bedste kandidater gennem et struktureret ansættelsesforløb. Med MPA kan du forudse personers adfærd på jobbet og dermed udvælge de kandidater, der matcher behovet i stillingen.
MPA er en personlighedstest, og med testen får du hurtigt indblik i, hvad kandidaten foretrækker at gøre i arbejdssammenhæng. På den måde kan du bedre afkode, hvem der er det rette match til stillingen.
Du kan bruge MPA til fx:
- Rekruttering
- Onboarding
- Individuel udvikling
- Lederudvikling
- Talent management
- Outplacement
MPA funktioner
Hvad får du?
Der er mange muligheder for at bruge MPA til netop dit behov. Med rapporter, analyser, supplerende egenskaber og teamroller får du et nuanceret billede. Sammenlign nemt testsvar for at det bedste match.
Rapporter
Dit output
6 rapporter til at give god feedback. Kan vises til leder og testtager
Analyser
Overblik
5 analyser, så du kan sammenligne forskellige testsvar, se mønstre og forskelle
Matchprocent
Find den rette
Lav et kriterie, der passer til stillingen og se, hvor stort et match, kandidaten har
Supplerende egenskaber
Dyk ned i detaljen
Med 28 supplerende egenskaber får du endnu flere nuancer
Teamroller
Afdæk kompetencer i teamet
Hvordan bidrager kandidatens personlige egenskaber til teamet?
Vil du se MPA og funktionerne?
Book en demo, og få en gennemgang af vores testværktøjer. Få indblik i vores testværktøjer og den forskel, de kan gøre for din virksomhed.
Hvad måler MPA?
MPA måler på 9 egenskaber, fordelt på de 3 hovedområder:
- Ego-drive: Jeg-adfærd. Relaterer sig til evnen til at opnå mål, tage styring med andre og hvordan man bruger sin energi på jobbet.
- Sociale faktorer: Vi-adfærd. Relaterer sig til, hvordan man interagerer med andre, anvender sine følelser på jobbet og udviser tillid.
- Arbejdsstil: Opgave-adfærd. Relaterer sig til arbejdsopgaver, herunder hvordan man arbejder med overblik, nytænkning og træffer beslutninger.
Videnskaben bag
MPA er en personlighedstest baseret på en rationel og statistisk testkonstruktion. Testen er udviklet af Master International i Danmark, hvor psykologer, psykometrikere, og dataeksperter sikrer testens kvalitet på et højt internationalt niveau.
Når du vælger testværktøj anbefaler vi, at du er opmærksom på validiteten (hvad er sikkerheden for, at metoden måler på det, vi ønsker at måle på?) og reliabiliteten (hvor præcis er metoden?). Der findes mange værktøjer på markedet, men det er ganske få, der er psykometrisk valideret og lever op til gældende standarder for professionelle testværktøjer.
For at sikre den højeste kvalitet er MPA udviklet baseret på ITC, APA, EFPA og AERA-standarder og retningslinjer. MPA opfylder derfor de højeste internationale standarder for professionelle tests.
Der er udført omfattende dokumentation for at give bevis for reliabilitet og validitet.
Registreret hos BPS
British Psychological Society (BPS) er en uvildig instans, der bl.a. vurderer kvaliteten af psykologiske test.
En godkendelse i BPS er altid en løbende proces, hvor vi hele tiden skal vise, at vores test lever op til de gældende krav.
Den engelske sprogversion af MPA er en registeret test hos the Psychological Testing Centre (PTC) of the British Psychological Society (BPS).
Det betyder, at testen lever op til BPS' standarder for kvalitet i dokumentation og materiale såvel som validitet og reliabilitet.
Bliv certificeret i MPA
En certificering i MPA består af online forberedelse og to kursusdage med en erfaren konsulent og underviser. Certificeringen afsluttes med en online eksamen i forlængelse af kursusdagen. Pris: 4.700 kr. ex moms
Lad os inspirere dig
Vi har samlet god solid viden og erfaring inden for HR siden 1985, og vi holder den frisk og opdateres dagligt. Vi deler dette frit her på siden og i vores nyhedsbrev hver måned.
10 regler for god kundeservice
Hvad er exceptionel service for jer, og hvordan sørger I for at ansætte de rette til at yde den service? Læs med i artiklen, hvor vi k...
10 regler for god kundeservice
Hvad er exceptionel service for jer, og hvordan sørger I for at ansætte de rette til at yde den service? Læs med i artiklen, hvor vi k...
Skab værdi med målrettet salgsadfærd i rekruttering og udvikling
Hvordan kan vi matche virksomhedens forventninger med sælgerens tilgang og evner og sikre en effektiv salgsstrategi? Sæt fokus på fors...