{{office.HeaderText}}

{{office.Address}}

{{office.TeleponeNumber}}

{{office.MobileNumber}}

{{office.Email}}

EASI typologi

EASI typologitest

EASI arbejder med fire personlighedstyper. Testen bruges især til udvikling af teams eller ledere og måler både på adfærd og motivation.

EASI typologi

Hvorfor skal du vælge EASI?

Udfold medarbejdernes fulde potentiale

Typologitesten EASI hjælper dig med at afdække adfærd og motivation på jobbet. Du får et visuelt stærkt værktøj til at skabe medarbejder- og lederudvikling.

En typologi er en test, der opdeler personer i fire typer ud fra en række særlige kendetegn. Der er fokus på personens adfærd og motivation i en arbejdsmæssig sammenhæng. Hver type har sin egen foretrukne adfærd og motiveres af forskellige ting.

EASI har den store fordel, at den er let at forstå, huske og bruge, fordi der er fire tydelige typer, og man vil typisk kunne genkende sig selv og andre i typerne.

Du kan fx bruge EASI til:

  • Individuel udvikling
  • Teamudvikling
  • Lederudvikling
  • Karriererådgivning
  • Salgs- og kommunikationstræning
  • Sammensæt dit eget udviklingsforløb

EASI funktioner

Hvad får du?

Der er mange muligheder for at bruge EASI til netop dit behov. Med grundige rapporter og muligheden for at lave forskellige analyser, kan du planlægge udviklingsforløb og styrke samarbejdet på tværs af organisationen.

Ikon - test

Rapporter

Dit output

8 rapporter til at give god feedback. Kan vises til leder og testtager

ikon - performance

Analyser

Overblik

5 analyser, så du kan sammenligne forskellige testsvar, se mønstre og forskelle

ikon - elearning

Ekstramateriale

Få typologien til at leve

Med adgang til alt vores ekstramateriale, kan du selv afholde EASI-workshops og få typologien til at leve i hverdagen

Vil du se EASI og funktionerne?

Book en demo, og få en gennemgang af vores testværktøjer. Få indblik i vores testværktøjer og den forskel, de kan gøre for din virksomhed.

Hvad måler EASI?

EASI måler på adfærd og motivation i en arbejdsmæssig sammenhæng.

Det er vigtigt, at typologien måler på begge aspekter, for så kan man undgå at tolke på motivationen ud fra det, personen har svaret om sin adfærd.

Motivation er det, vi trives bedst med, mens adfærd er det, vi rent faktisk gør.

Er der en uoverensstemmelse mellem adfærd og motivation, bliver det tydeliggjort med EASI. Helt konkret kan man se det i GAP-analysen, et visuelt værktøj, der belyser afstanden mellem de to.

Således kan man sætte ind på individ- eller teamniveau lige der, hvor der er behov for det.

Videnskaben bag

EASI er en typologitest baseret på Big Five-modellen. Testen er udviklet af Master International i Danmark, hvor psykologer, psykometrikere og dataeksperter sikrer testens kvalitet på et højt internationalt niveau.

EASI klassificerer mennesker i fire grundlæggende typer: Entusiast, Analytiker, Supporter og Implementer, og er et værktøj, der bruges til at udvikle individer og teams ved at hjælpe dem med at forbedre deres kommunikation.

Når du vælger testværktøj anbefaler vi, at du er opmærksom på validiteten (hvad er sikkerheden for, at metoden måler på det, vi ønsker at måle på?) og reliabiliteten (hvor præcis er metoden?). Der findes mange værktøjer på markedet, men det er ganske få, der er psykometrisk valideret og lever op til gældende standarder for professionelle testværktøjer.

Der er udført omfattende dokumentation for at give bevis for reliabilitet og validitet af EASI.

Bliv certificeret i EASI

En certificering i EASI består af online forberedelse og to kursusdage med en erfaren konsulent og underviser. Certificeringen afsluttes med en online eksamen i forlængelse af kursusdagen. Pris: 4.700 kr. ex moms

Lad os inspirere dig

Vi har samlet god solid viden og erfaring inden for HR siden 1985, og vi holder den frisk og opdateres dagligt. Vi deler dette frit her på siden og i vores nyhedsbrev hver måned.

Test

10 regler for god kundeservice

Hvad er exceptionel service for jer, og hvordan sørger I for at ansætte de rette til at yde den service? Læs med i artiklen, hvor vi k...

path
Test

10 regler for god kundeservice

Hvad er exceptionel service for jer, og hvordan sørger I for at ansætte de rette til at yde den service? Læs med i artiklen, hvor vi k...

path
Udvikling, Rekruttering

Skab værdi med målrettet salgsadfærd i rekruttering og udvikling

Hvordan kan vi matche virksomhedens forventninger med sælgerens tilgang og evner og sikre en effektiv salgsstrategi? Sæt fokus på fors...

path